Majorarea cotei TVA pentru locuințe la 21% a avut efecte diverse asupra agenților imobiliari din România. În unele cazuri a stârnit, de exemplu, deznădejdea în rândul jucătorilor din piață, în altele a adus modificări considerabile în portofoliile companiilor prin trecerea focusului de la apartamentele noi la cele de pe piața veche. Pentru a-ți asigura succesul, inclusiv atunci când segmentul rezidențial traversează perioade mai dificile, tot ce trebuie să faci însă este să ai o viziune clară asupra rolului pe care îl ai într-o tranzacție imobiliară și să te poziționezi corect în relația cu clientul tău, este de părere Șerban Trîmbițașu, managerul agenției Trîmbițașu Estate.
„Cred că totul ține de viziune, misiune și valori. Cu ce gând te trezești dimineața, tu, ca agent imobiliar? Cu gândul de a face bani? De a încheia niște contracte? Sau te trezești cu gândul de a ajuta niște oameni să-și rezolve niște nevoi imobiliare, iar banii vin ca o consecință”, a declarat Șerban Trîmbițașu în cadrul Forumului Imobiliare.ro, conferința care a dat startul celui mai mare eveniment de real estate din România – Salonul Imobiliar București.
În opinia sa, ca agent imobiliar trebuie să te pui mereu în poziția clientului tău și să-ți asumi fiecare vânzare. „La noi în companie leadul nu e un imobil, este omul care deține un imobil și tu trebuie să rezolvi nevoia omului ca și cum ai rezolva nevoia ta. Cred că aici se face diferența”, a mai adăugat el.

Trîmbițașu consideră, de asemenea, că agentul imobiliar trebuie să aibă rolul unui consilier pentru clientul său și că ar trebui să reprezinte o singură parte în tranzacție. „Eu nu cred că un consilier poate reprezenta ambele părți. Nu cred că o poate face echitabil. Cred că atunci când reprezinți ambele părți te reprezinți, de fapt, pe tine și scopul tău principal este încheierea tranzacției, nu rezolvarea nevoii uneia dintre părți. Până acum 5-7 ani, nu exista educația în direcția reprezentării exclusive. Acum există, e peste tot și se țin cursuri. Trebuie doar să nu vrei ca să nu faci trecerea aceasta. Proprietarii nu știu ce înseamnă reprezentare exclusivă și nu știu beneficiile reprezentării exclusive pentru că agenții nu le cunosc. Ca să-i învățăm pe proprietari trebuie mai întâi să ne educăm noi în sensul acesta”, a mai spus el în deschiderea evenimentului organizat alături de Imobiliare.ro.
La întâlnirea de listare, agentul imobiliar trebuie să facă o prezentare ca la carte în fața clientului și să stăpânească foarte bine toți termenii, nu să vorbească mecanic, a ținut să sublinieze managerul Trîmbițașu Estate. „Învață cum să dai mai departe, dă mai departe și cu siguranță clienții vor înțelege și vor aprecia”, a conchis el.