Light Dark

Pe parcursul anului trecut, 7% dintre agenții imobiliari au obținut câștiguri medii lunare de peste 20.000 de lei, echivalentul a aproape 4.200 de euro, potrivit Studiului de piață „Cele mai importante provocări din domeniul imobiliar în România, 2019” realizat de RE/MAX România în parteneriat cu Imobiliare.ro.

Cei mai mulți agenți imobiliari au obținut, în 2019, câștiguri medii lunare cuprinse între 3.000 de lei și 10.000 de ei, deci echivalentul a cel mult 2.100 de euro, conform studiului efectuat în perioada decembrie 2018-octombrie 2019, la care au participat 208 respondenți din 34 de orașe ale țării.

DESCARCĂ GRATUIT Studiului de piață „Cele mai importante provocări din domeniul imobiliar în România, 2019”

Alți 37% dintre respondenți au avut câștiguri mai mici de 3.000 de lei pe lună.

În 2018, se estima că pe piața autohtonă activau aproximativ 8.000 de agenți imobiliari. În perioada ianuarie-noiembrie 2019 au fost înmatriculate la nivel național 2.427 de firme și PFA-urilor în Registrul Comerțului cu activitate în domeniul tranzacțiilor imobiliare (n.r. CAEN cuprinde Activități imobiliare pe bază de comision sau contract, Închirieri și subînchirieri bunuri imobiliare proprii sau închiriate, Cumpărarea și vânzarea de bunuri imobiliare proprii).

Marile provocări ale anului 2019 pentru agenți

Principala provocare a anului trecut a fost, pentru agenți, confruntarea cu așteptările nerealiste venite din partea vânzătorilor.

Potrivit rezultatelor studiului, 18% dintre respondenți au considerat calificarea cumpărătorilor ca fiind una dintre marile provocări întâmpinate în 2019 pe parcursul tranzacțiilor imobiliare.

Una dintre cele mai întâlnite obiecții pe care le au clienții atunci când vine vorba despre încheierea unui contract cu o agenție imobiliară a fost valoarea comisionului.

Cât despre modalitatea de comunicare în relația dintre un agent imobiliar și clientul său, preferate rămân apelurile telefonice și întâlnirile față în față. “Comunicările telefonice și întâlnirile față în față construiesc nivelul de încredere, acestea fiind elemente esențiale pentru a găsi cel mai bun cumpărător sau vânzător și cel mai bun preț”, conform studiului.

Cea mai puțin utilizată a fost, anul trecut, metoda comunicării prin intermediul video-conferințelor.

Citește și: Orașul european unde locuințele se vând cu aproape 13.000 de euro/mp. Cum stă România în raport cu alte țări din regiune?

Citește și: În această zonă din București apartamentele s-au scumpit cu 23% într-un an

Citește și: TOPUL județelor unde s-au vândut cele mai multe case, terenuri și apartamente în 2019